sobota, 21 czerwca 2014

KĄTEM MOJEGO OKA #2 - "PRZYJACIÓŁKA" WIELU MŁODYCH DZIEWCZYN - ANOREKSJA

Kolejny post z serii "Kątem mojego oka". Tym razem postanowiłam poruszyć temat choroby wielu młodych osób czyli poruszyć temat Anoreksji. 
Anoreksja jest  to zaburzenie odżywiania. Zwykle występuje u młodych dziewczyn, bardzo rzadko u chłopców. Inaczej mówiąc, anoreksja jest to choroba psychiczna, która objawia się w wyglądzie zewnętrznym. 
Pierwszym i chyba najczęstszym czynnikiem dla którego dziewczyny wciągają się w to jest przede wszystkim nacisk mediów. W telewizji wciąż widzimy reklamy różnych produktów dzięki którym mamy schudnąć.  Na okładkach różnych magazynów widzimy zdjęcia kobiet, mega chudych kobiet. Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że to jest zwykły foto-shop.
Drugim czynnikiem jest czynnik psychologiczny. W tym przypadku dziewczyna ma niską samoocenę, jest wrażliwa na krytykę innych lub chce zadowolić innych.  Znam przypadek, gdzie dziewczyna zmarła, bo się zagłodziła. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że chciała pokazać mamie jak dobrą jest uczennicą i przez cały czas się uczyła i prawie nic nie jadła. 
Trzecim i chyba najmniej znanym czynnikiem jest czynnik biologiczny. Osoba ma chory przewód pokarmowy lub miała zaburzenie okresu karmienia we wczesnym dzieciństwie. 
Osobiście współczuję takim osobom. Nie wolno przejść obojętnie obok takich osób. One potrzebują pomocy, wsparcia bliskich. 
A ty. Co sądzisz o takich osobach. Znasz taką osobę? Swoimi poglądami podziel się w komentarzu. 



6 komentarzy:

  1. Ja sama miałam kiedyś problem z anoreksją... Ale na szczęście wygrałam tą walkę, i mogę żyć teraz jak normalna nastolatka. W wolnej chwili zapraszam do mnie : www.trends-by-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. W gimnazjum byłam anorektycznką. Wtedy wypierałam to ze świadomości, ale patrząc wstecz to faktycznie - byłam wychudzona, a ciągle wydawało mi się, że nadal jestem nie tak smukła, jakbym chciała. Na szczęście jakoś sama dojrzałam i się ogarnęłam, ale wiele dziewczyn nie radzi sobie z tym i trzeba je bidulki leczyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. cudny blog ! ♥ Zapraszam do mnie :) http://dosiaczeqq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post ;)
    Obserwuję ;** i liczę na to samo ;)
    http://miinka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bawię się w obs za obs!!! Nawet tutaj pisałam ---> http://my-life-is-color.blogspot.com/2014/05/bede-fajna-blogerka-bo-bawie-sie-w-obs.html

      Usuń